Wednesday 18 January 2017

TRY TO CONCEIVE

HAI...

Assalamualaikum...

Ku sangkakan ada sinar rupanya hanya silau cahaya...huhu. bermadah dipetang hari yang dingin la pulak. sebenarnya just nak luahkan tentang rasa kecewa yang teramat. penantian belum ada pengakhiran lagi, maknanya penantian masih berterusan entah bila baru berjaya.

Dah hampir 2 tahun aku tinggal kan ubat pil perancang, dah hampir 2 tahun jugak la aku berusaha untuk hamil, tapi tu lah kita merancang AllaH swt pun merancang jugak. tapi dia lah perancang agong, maha mengetahui tentang setiap perkara yang berlaku.

Mungkin usaha aku dan suami masih belum berhasil lagi. mungkin allah swt nak dengar kami memohon merayu dan meminta dariNya. kerana dia maha pemurah lagi maha pengasih. dia maha pendengar dengan rintihan hamba hambanya.

Tapi buat masa sekarang ni, hanya aku sorang je kot yang duk berusaha gigih untuk cuba hamil. ehhh jap...apa ya cubaan yang aku dah buat tu...
awal hari tu beli fosforik asid, konon baik dan sesuai kalau bercadang nak hamil. makan tak sampai separuh dah stop.
kemudian cuba produk mamadil, pun sama separuh jalan je amalkan makan supplement tu.
kemudian try ikut tarikh tarikh subur untuk bersama dengan suami. tapi kadang time tarikh subur tu ada je perkara yang menghalang..hurmmm

mungkin tu semua adalah antara faktor aku atau kami masih lagi belum berjaya hingga la ke saat ini.
banyak cara yang boleh diusahakan untuk hamil. cuma setakat mana kerajinan, kesungguhan dan istiqamah kita dalam melaksanakannya.

Sama kes masa mengandungkan si Ammar dulu. kalau tak salah aku dalam 3 hingga 5 bulan lepas kahwin baru aku hamil. agak lama jugak la dan pernah kecewa jugak sebab aku lambat period ingatkan dah hamil tapi rupanya period yang lambat keluar.
sama kes dengan yang ni. kalau di kira lewat 5 hari dari tarikh yang sepatutnya, tapi last last dia datang jugak....hampa nya lahaiiiii.....

Pegang pada satu je....ada hikmah kenapa Allah lambat kan kami untuk dapatkan zuriat lagi.. aku kena perbanyakkan muhasabah diri dan lakukan perkara perkara yang sepatutnya. supaya dengan izin Allah swt nanti, di suatu saat pasti sinar yang ditunggu tu akan tiba jua.

Cuma jangan pernah berputus asa. Allah maha mendengar dan maha mengasihani hamba nya. teruskan berusaha berdoa dan tawakal. dan paling penting aku sendiri yang perlu berusaha lebih supaya hajat aku ni akan tercapai..


Bila kah saat itu akan muncul?......hanya Allah swt yang mengetahuinya...........


LOVE,
Mcdaa

No comments:

Post a Comment