Thursday 26 January 2017

Brownies RM10

Hai....

Semalam singgah ke kedai kek Mek Siti di Bachok ni. Kedai yang sekarang tengah viral dengan kek RM1 sepotong. Murah kan, dan yang pasti rasanya jugak sedap. Berbaloi la dengan bayaran RM1 dengan rasa dan tekstur kek tu.

Alkisahnya sebab aku terasa macam baik hati nak sponser sikit makanan untuk majlis Farewell bos hari ni. Jadi teringat la kedai kek yang murah tu, terus whatapps owner dia dan mintak untuk buat tempahan brownies. Alhamdulillah owner yang baik hati tu boleh buatkan tempahan tu walaupun order last minit. Aku tempah brownies 4 biji pagi semalam, petang semalam dah boleh ambik tempahan tu.

Brownies yang aku tempah ni kira murah jugak la. Sebijik brownies ni, saiz 6 inc, dia potong 16 pcs harganya cuma RM10 sahaja. murah kan kalau nak dibandingkan dengan harga biasa. Tapi 6 inc ni tak la besar mana pun saiz nya. kecik molek je, tapi ok la jugak dengan harga tu. Rasanya pun boleh tahan, sedap dan berbaloi..hihi





Ni gambar aku cedok dari FB kedai kek ni. Nama fb kedai ni Mek Siti, dalam fb diorang ada banyak lagi senarai kek kek yang diorang hasilkan. Kalau nak yang saiz besar pun ada. nak tempah dengan tema pilihan pun boleh dan semuanya dengan harga yang sangat murah. 



Semalam aku tempah 4 biji, 2 biji brownies nutty dan 2 biji lagi brownies chocorich. Total 4 biji ni RM40, dah sibijik rm10 x 4 kan...hihih. Rasa dia memang ada rasa brownies lah. walaupun tak chewy sangat macam yang selalu aku makan tu, tapi yang ni not bad la.

Kedai ni jugak selain jual brownies 6 inc ni ada jugak yang bersaiz 9 inc, tapi harga dia mahal sikit RM35. Dah saiz berbeza harga pun mesti la berbezakan, cuma rasanya jangan risau ya sebab rasa tak berubah mengikut saiz kek itu. semua saiz tetap dapat rasa brownies yang sama je. hihi...

Selain brownies ada pelbagai jenis kek lagi yang dijual dikedai ni. Ada kek chocolate, red velvet, cheese, blueberry dan bermacam lagi lah tak larat aku nak list kan semua. Nak detail boleh wassap owner dia, kalau malas nak wasap wasap nih boleh belek belek fb diorang sebab kat situ pun ada list kek yang boleh dipilih.

Aku sekarang ni tak rajin nak buat brownies sebab leceh sikit kerjanya. nak kena cairkan coklat dulu la, cairkan butter la, tak kuasa pulak aku. kalau kek coklat moist tu senang sikit, boleh masukkan semua bahan sekali terus lepastu terus kukus atau bakar. senang kerja tak payah guna banyak alatan, takde la berlambak barang nak kena cuci. dan kok kek coklat pun lagi murah berbanding dengan brownies.
Aku ada share resepi kek coklat mudah kat sini :


Ok lah...sekian dulu dari untuk kali ni...
LOVE,
Mcdaa

No comments:

Post a Comment