Monday 9 January 2017

PIXAJOY...Ohh pixajoy..

Hai...

Fuhhhh...akhirnya setelah sekian lama dapat jugak aku bukak balik blog yang dah berkurun nih. ni la masalah utama bagi pelupa tahap nak masuk kronik dah ni, ehhh jap pelupa bab nombor-nombor je ya. bab lain tu insha allah masih segar dalam ingatan..hihi.
sebenarnya dari dulu sampai la sekarang aku ni kalau bab nombor dan nama orang memang pelupa. makanya password nak log in blog sendiri pun boleh lupa. 

ni ha bukti tahap pelupa aku tu dah kritikal, last update blog ni masa tahun 2014 sekarang dah 2017 dah hampir 2 tahun blog aku ni terbengkalai. dah buat blog baru dah pun..huhu.
sebab aku suka menaip dan membebel sorang-sorang atau dalam erti kata lain bermonolog sendiri sebab tu la blog peribadi sangat penting bagi aku. boleh je taip-taip cerita atau pengalaman dalam dairi betul atau dalam microsoft word pastu simpan, tapi masalahnya bila nak throwback balik punya la siksa jiwa raga. kalau dalam blog ni senang je, just googling...hahhhah

eh...motip asal nak cerita tentang pixajoy ni sebenarnya. awalnya saja-saja tekan link ke website pixajoy tu. kebetulan masa tu ada promosi murah gila dari pixajoy. lepastu senang je nak buat photobook ni. just downloads apps dari website diorang, lepastu upload gambar korang then edit-edit sikit ikut cita rasa sendiri. dalam apps tu ada bermacam design yang boleh dipilih untuk bagi nampak gambar lebih cantik menarik. lepas dah selesai edit, terus je send photobook yang dah siap di ciptakan tu kepada pixajoy lepastu buat payment. nanti pixajoy akan postkan photobook tu kepada kita. senang kan...

tak silap aku, masa tahun aku buat ni masa tu pixajoy masih baru kot. hot trending jugak masa tu kot, entah la aku tak pasti ramai ke tak yang buat atau tempah dengan pixajoy ni, tapi kalau tengok iklan di facebook masa tu memang hot la....




Ni la hasil photobook yang aku create dan tempah dengan pixajoy. nampak tak jari tu masih merah dengan inai....tu tandanya saat ni masih lagi dalam mood honeymoon...hihi





Aku ni takde la pandai sangat dengan apps apps ni tapi step yang ditunjukkan dalam website pixajoy tu memang mudah nak follow. kalau tengok dari photobook tu pun dah boleh nampak simple gila aku punya design..haha. takde edit sangat pun masa ni, just ambik gambar yang aku rasa ok dan sesuai, compile then send. ada jugak la part part dalam gambar yang gagal dan tak cantik. sebab aku tak edit bagi gambar duk center dan ada jugak yang gamber berulang. patutnya double check dulu gambar-gambar tu sebelum send. tapi takpe la, benda murah kan tak payah nak cerewet sangat lah...hahahha

dan sampai sekarang photobook ni masih dalam keadaan yang elok dan baik. sebab material yang diorang guna tu boleh tahan elok jugak. boleh la setakat nak buat simpanan untuk suka-suka tu. tapi kalau korang nak buat yang betul-betul macam album perkahwinan yang grand tu pun boleh jugak. cuma kena rajin kan diri mengodek godek website pixajoy la. macam aku ni malas, dapat yang simple macam ni pun dah cukup baik dah. lagipun album kahwin dari photographer yang kami tempah tu dah ada, yang tu kira yang rasmi la sebab cantikkk...hihi

No comments:

Post a Comment