Tuesday 24 April 2012

MY BAD DAY....was so bad

Assalammualaikum....Hai.

Just a short story before i go to sleep (kalau ada orang sebelah leh gak bermanja2 and mengadu ngada..gataiii...hehe). Suppose nya mood sedih tapi sempat jugak buat lawak...well, dats me!! always look happy outside even its bleeding in the inside. sob sob sob....

Hari ni memang malang tahap gaban lah. Kaw kaw punya malang. White LOLA aku ada dengan enhubby, so p kerje merempit lah pagi tadi. Hampeh tul, dah pakai cantik cantik sekali bawak moto, sampai je tempat kerje bau perfume semua dah hilang terbang dengan angin2 masa bawak moto.

Yang jadi bad day nya bermula begini. Tadi tah la kenapa bos aku tu rajin sangat duk turun production. (office bos aku tingkat 3, office aku plak tingkat 1, dan production sah sah la tingkat 1). Dari tingkat 3 duk ulang alik patpulohpat kali turun naik tangga pi production tingkat 1. Dah kalau dia duk naik turun macam tu memang nahas la kami yang control production nih. Lagi lagi bila masuk bab kebersihan. Aku ni bukan nya spesis yang tak amal kan kebersihan, cuma tak seberape jer...(lain tuu...hehe).

Bila dia dah turun naik, macam macam kesalahan la yang dia jumpa. Dan orang orang yang akan di pertanggungjawabkan atas kesalahan tersebut adalah kami golongan QC ni lah (quality control). Seperti yang sedia maklum, aku QC bahagian pemprosesan minuman dalam tin (can line). Dah dekat seminggu kot kilang tu duk proses air tin je, sah sah la aku yang kena. Tadi masa dia duk round2 satu kilang, ada la terjumpa beberapa bahagian kilang yang kotor atau dalam erti kata lain yang lebih sopan, tak dicuci dengan bersih...

Bos aku ni plak, bapak punya rajin dia sendiri yang pi cuci tempat yang tak berapa nak bersih tuh. Memang siot la sape yang lalu kat tempat tu masa dia duk tengah cuci cuci tu. Mungkin dah sakit belakang duk gosok gosok lantai, terus panggil aku. Apa lagi dengar dia duk membebel lah. Dan tak pasal pasal dia keluarkan REMINDER bagi kat aku. Sebab aku tak jaga kebersihan tempat tu dan aku tak assign worker untuk buat kerje kerje pembersihan tu...ok fine, 1st time dapat reminder dari mr lee hoy sun...hampeh!!!

Dah tu, kan pi kerje naik motor hari ni jadi masa rehat aku malas nak keluar pi cari makan. Maklumla i kan jaga muka, panas panas i tak tahan..hekhekhek. Sekarang nih, waktu tengahari rasa bahang panas tu, Ya Allah...tuhan je tahu. Memang panas gila lah. Tu yang tak sanggup keluar, lagi lagi dengan bermotosikal (berlagak betul minah tak sedar diri nih). Jadi tadi aku bawak bekal dari rumah. Untuk pengetahuan umum jugak, bos aku tak benarkan kami pekerjenya makan dalam kawasan kilang, ada lah sebab musabab kepada isu tersebut. (malah nak cite panjang). Rehat tadi aku dengan selamba makan bekal tu kt dalam office. Tetiba, lee hoy sun tu boleh pulak terpacak kat depan pintu office. Memang terkejut gila gila lah masa tu, tak tau nak cakap apa dah. Nasib baik tak tercekik je nasi kat dalam mulut. Apa lagi, SECOND time aku kena dengan lee hoy sun. Kali ni aku rasa lagi teruk dari yang 1st kt. Kata kata yang diucapkan oleh beliau pada saat itu biarlah menjadi rahsia antara aku dia dan rakan seperjuangan (sama sama berjuang mencari rezeki kt situ) aku kat office tu. Terguris hati aku...hukhukhuk. whole day trus bad mood sampai balik kerje. Officemate ajak pi makan char kwe teou sedap pun aku tak maooo. Bad mood punya pasal.

k lah...tu je cerita nya...sekian.

p/s: sekarang dah tak leh guna perkataan 'cuci cuci' kat worker Nepal. Sebab bagi mereka cuci cuci tu bermaksud women breast...hahhhahahaha. serius beb.

No comments:

Post a Comment