Saturday 19 May 2012


CERITA 1 JAM

Assalammualaikum....


sebelum mula bercerita ambik feel syok sendiri dulu..hehe

Hai....dah lama nak post cerita tentang hal yang bakal diceritakan nih. Tapi ada problem dengan eksess. Aku pun tak paham dengan tenet nih. Tiba tiba ada tools bar tulis ada problem. Godek godek link yang ada akhirnya berjaya jugak...huhu

K lah, stright to the point je lah. Tempoh hari aku penah post kat FB, dan kt sini pun ada jugak. Stress lepas pusing seluruh pelosok Bandar Pinggiran Subang nih semata mata nak cari cream cheese, tapi tak jumpa pun. Bayangkan Econsave kat sini tak jual benda alah tu, Pasaraya borong Segi pun tak jual gak, memang hampeh sangat lah. Aku ni kalau dah eksited nak buat kek, semangat memang memuncak muncak dan masa tu dah tak kan ada halangan yang mampu menahan aku dari melaksanakan hasrat yang memuncak tu...Dahsyat kan. well, thats me.!
ni la benda alah yang aku duk bersungguh cari tu. tapi kalau boleh aku nak femes tu. Philadelphia.


Yang sebenarnya, dekat area tempat kerja aku tu ada je kedai jual bahan bahan untuk buat kek, tapi pada hari semangat nak buat kek membuak tu, aku kerja balik lewat dekat pukul 7 lebih dah. Dah lewat macam tu 
kedai dah confirm la tutup.....
Esoknya dengan semangat kental, lepas je punch card masa lunch aku terus bergegas drive menuju ke kedai kek tersebut. Aku rehat 1 jam je, punch lunch pukul 11.57 a.m. Sampai je sana, kedai tu tutup plak dah.REHAT. Tapi naseb baik la kat depan pintu dia ada tinggalkan no telefon untuk dihubungi, teruja punya pasal terus dail no telefon tu then yang menjawabnya cakap lagi 5 minit dia buka balik...fuhhh lega.

Dah dapat apa yang dihajati terus tekan minyak kete supaya cepat cepat sampai rumah.huhu...Masuk je rumah, berbekalkan semangat yang kental serta keazaman yang kuat untuk melaksanakan hajat (ayat xle blah..hahaha) terus masuk dapur mulakan proses baking...huhu.

Lepas dh gaul, uli, pukul kacau maka terhasil lah aku punya 'Cream cheese cupcake'....huhu. Tengok, semangat punya pasal, dalam masa setengah jam je dh boleh siapkan cupcake. Dapat gak la dalam 20 biji.
ni laa dia rupa mini cupacake tu...tak berapa nak tempting sebab gambar tak berapa nak jelas.

Sebab terlampau kejar masa, dengan nak makan tengahari lagi terpaksa la mintak tolong dengan housemate, tolong masukkan adunan dalam cup sementara tu aku berhenti makan nasi dulu kejap...hoho. Bahan bahan untuk buat kek ni sangat senang dan langsung tak rumit pun, sebab tu la boleh siap dalam masa yang singkat.

Untuk yang suka cheese, cupcake ni memang sesuai.

Dah siap bake kek, makan pun dah sudah, tengok jam...alamakkk. Masa lunch dah nak habis da...Apa lagi bergegas kemas nak masuk kerja balik lah.Tapi sebelum tu, kek keluar je oven, dengan perasaan teruja gila aku dengan housemate cuba rasa...sedappp.huuhu. suka suka.  
Lepas dah rasa kek tu, dengan sepantas kilat aku menuju ke tempat kerja. Rasa macam nak berlari je supaya cepat sampai menuju tempat punch card. Sampai je sana tengok jam....12.52 pm. wallaaweiii......sempat doww...hahhahaha. 

Bayangkan dalam masa sejam nak bergegas balik rumah lagi, nak kena masak nasi dulu sebab yang ada cuma lauk je, pastu nak mengacau adunan kek plak. Tunggu bakar kek lagi...tapi dengan semangat yang ada, aku berjaya buat semua tu dalam masa sejam je. (sambil muka buat wajah gaya orang berlagak hebat..ngehngehngeh)...

 p/s: aku spesis yang 'baking lover, but not cake lover'...huhu

No comments:

Post a Comment