Saturday 12 May 2012

Can we turn back time??

Assalammualaikum........

Since my phone is still having problem, so today until onward,(once my phone is ok laa, there will be a pic) what im gonna write is just a story of mine without any picture on it....huhu

FYI, i just got back home after meet with my old friend. Kinda old jugak lah. Let me story how we met and become as a friend. Actually he is cousin to one of my friend. We met around 5 years ago, when i was study at USM Pulau Pinang. He came to me because at that time i got something to give to my ex, since he was there, my ex send him to me and pass the thing to him. SO, that was how we first met...

Cakap melayu lah senang. Pening aku nak pikir ayat jerr...huuhu. Masa dia datang kat aku tu, kali pertama jumpa dah rasa berdebar. Gatai tul minah ni kan...hehe. Lepas dah pass barang kat dia, sejak hari tu kami ber sms la. Masa tu aku masih cintakan ex aku tu, jadi aku pun tak la ada perasaan apa apa pun kat dia. Padahal masa tu, dah memang terang lagi bersuluh yang ex aku tu dah tak ada perasaan kt aku, aku je yang duk tehegeh2 lagi.. Penah sekali tu, dia datang nak ajak aku keluar tapi aku tolak sebab aku cakap dia tipu, lagipun masa tu aku budak baik, takut nak keluar malam malam lagi2 dengan lelaki.

Kemudian, selepas beberapa bulan yang panjang aku dapat tahu dia dah ada awek. Masa tu aku dah putus pun dengan ex, dan masa tu jugak aku belum lagi jumpa dengan kekasih aku yang sekarang ni. Jadi ada jugak la penah berharap dia cari aku. Tapi hampehhh.....huhu.

Bila aku dah hampir lupa akan kewujudan dia, tiba tiba plak dia boleh muncul. Dari mana dia datang aku pun tak pasti. Yang aku tahu, aku nak sangat berjumpa dengan dia. Maklumla dah lama tak jumpa dan tengok dia. Perasaan ingin berjumpa yang tinggi akhirnya telah menemukan kami...hehehe. Bila dah jumpa, banyak kali jugak la aku keluar dengan dia. Dalam banyak tu, belum sampai 10x pun lagi.. Dan di pertemuan ni aku dapat tahu bahawa dia dah putus hubungan dengan awek dia yang dulu tu. Bayangkan, aku dnegar dia dah siap nak masuk pinang awek tu, tapi last2 tak jadi. Entah kenapa, nak korek lebih2 takut  nanti tak pasal2 kena marah dengan dia plak..

Tapi, tak lama kemudian dia menyepi lagi. Macam chipsmore betul lah mamat nih. Aku cari dia tapi tak dapat, dah duk cari2 tak dapat aku malas lah nak berusaha lagi. Diam je lah. Dan kini, dia muncul kembali. Tapi gaya dia, cara dia layan aku, dah tak macam dulu. Kiranya sekarang macam, tah la susah nak terangan dengan jelas macam mana....huhu.

Bila dah jumpa ni, aku rasa selesa plak berbual dengan dia. Kebetulan pulak kehadiran dia pada saat aku dalam fasa perkelahian dengan kekasih aku tu. Walaupun layanan dia tak sama macam dulu, tapi tetap aku suka 'hang' dengan dia.

Dan akhirnya terbongkar cerita yang rupanya mak dia dah aturkan untuk dia langsungkan majlis pertunangan dengan kenalan mak dia kt, tarikh raya yang bakal menjelma nanti...huhu. Patut la, rupanya dah ada orang yang menunggu dia.Tapi dia ada cakap dengan aku, patut ke dia berkawin dengan orang yang dia rasakan tak berapa nak sependapat dengan dia, orang yang sukar memahami dia. Tapi kalau dia tolak atau tak terus kan niat mak dia tu, takut nanti dia dah tak jumpa perempuan lain dalam hidup dia. (padahal sekarang umur baru 25 thn)........

If i can turn back time, i will never say no when he ask me to go out...who knows maybe we meant togather. But i also never regret to what i have now....hehehe

Thats all...thanks for reading this.

No comments:

Post a Comment