Monday 14 May 2012

ALAM PERCINTAAN

Assalammualaikum......

CINTA..........Beribu tafsiran untuk kata kata cinta. Ungkapan cinta lahir dan wujud dalam hati manusia untuk manusia lain. Namun Cinta tidak hanya terbatas antara manusia, ia juga merangkumi semua ciptaan Allah s.w.t. Cinta yang lahir dari hati yang ikhlas suci sungguh indah hinggakan tiada kata mampu mengambarkan perasaan itu. Kadang kadang kita tidak terdaya mengungkap kan kata cinta, tapi penzahiran perasaan serta perlakuan kita mampu mengambarkan Cinta sebenar yang wujud.

Cinta Allah cinta hakiki, cinta manusia cinta zahiriah......

Kehidupun tanpa rasa cinta hanya sebuah perjalanan yang kosong tanpa sebarang erti. Sudah lumrah manusia tak akan mampu lari dari perasaan cinta. Manusia miliki perasaan pasti merasai getaran cinta. Ia hadir tanpa diundang, namun kehadirannya juga boleh di pupuk bersama masa. Percayalah keindahan cinta adalah seindah terciptanya manusia di alam ini.

Seperti pasangan bercinta, zaman percintaan adalah yang paling terindah. Ungkapan kata kata yang penuh bermakna mampu menggambarkan betapa cinta itu benar benar luhur. Zaman percintaan seharusnya kekal sepanjang abad. Seharusnya ia kekal hingga ke nafas terakhir.. Mungkin kita hanya mampu merancang, dan Allah menentukan segala gala nya. Namun kita manusia mampu serta perlu berusaha untuk mengekalkan perasaan itu.

Jika tiada cinta..................

Jika cinta tidak lagi wujud, hidup pasti akan menjadi hambar, kosong serta tiada lagi keindahan yang dirasai. Yang tinggal hanya perasaan kosong, menyendiri, kesunyian serta kehilangan. Tanpa cinta hidup tiada erti, umpama sudah tiada makna untuk meneruskan perjalanan. Tiada arah tujuan yang pasti. Kosong.

Namun, cinta yang tidak jaga serta dilindungi pasti mampu membawa kepada kesengsaraan, kesedihan serta keperitan kepada sebuah penghidupan. Cinta yang musnah akan membuahkan bibit bibit kebencian serta kehancuran. Hati menjadi kelam, yang pasti akan mengalirkan air mata. Titisan air mata kesengsaraan serta kekecewaan.....

Sekian...terimakasihkeranasudibaca.

p/s: mood puitis tiba tiba muncul sebelum tido...

No comments:

Post a Comment