Friday 22 March 2013

Majlis Pertunangan Saya - Part 4

Assalam.....
Entry kali ni still nak sambung cerita tentang majlis pertunangan aku tempohari...Banyak nak share, nak cerita, nak bagitau...hehehehe. Tapi tak semua jugak la yang akan diceritakan. Kan nanti ada yang meluat serta menyampah pulak dengan tayangan perdana majlis pertunangan aku tu.. Maklum la, orang ni kita susah nak duga. Cehhh buat ayat simpati pulak, macam la aku ada musuh dalam selimut. Tah apa apa lah yang aku taip nih...

Back to story k...pasal hantaran aku tempohari, plan asal nya nak buat 5 balas 5, maklum la nak berjimat tak nak keluar duit lebih. Orang cakap masa tuning ni just bagi hantaran barang barang makanan je. Tapi tak kan la semua 5 dulang nak bagi makanan., macam tak best pulak...huhu.
Untuk sediakan hantaran aku refer dengan nenek saudara aku. Sebab dia lebih arif dalam penyediaan barang barang hantaran bagai nih. Bila cakap nak buat 5 balas 5, dia pulak cakap kena buat 5 balas 7 la baru ikut adat. Pulak dahhh.. Jadi perempuan kena sediakan tujuh hantaran untuk lelaki, kemudian pihak lelaki akan balas 5 hantaran untuk perempuan. Tapi kalau nak ikutkan kat Kelantan, tak banyak pun buat ikut adat macam tu. Selalunya orang balas sama banyak, baru la adil dan saksama...kan kan.
Last last aku sediakan tujuh hantaran.

1. Pulut kuning

2. Kek

3. Chocolate


4. Buah

5. Sejadah

6. Bunga rampai + cincin

7. Kemeja & Kain pelikat


Kebanyakan barang barang tu di sponser oleh mereka yang baik hati, tolong ringan kan beban aku..huhu. Aku Cuma beli cincin dan kemeja..kedekut kan.hehe.

Belah dia mula mula cakap nak bagi 5 je, tapi last minit dapat tahu dia pun balas 7 jugak...adil la kan.

1. Pulut.

2. Kek

3. Chocolate

4. Cincin

5. Buah

6. Tuala

7. Kain baju kurung

Bukan niat nak menunjuk or what so ever, just for sharing and storying...hahhaha. apa apa je lah.
 Yang belah kiri dari lelaki dan yang sebelah kanan pulak dari belah perempuan.


Semua hantaran pun barang simple simple je. Bajet nak buat gempak, tapi dah kene remind awal awal dari nenek saudara aku. Dia cakap kalau nak lebih lebih tunggu nanti kawin.. Baik la ciksu, i follow aje...huhu.

okeh...sekian.


No comments:

Post a Comment