Saturday 30 March 2013

BAJU PENGANTIN 2013

BAJU PENGANTIN 2013

SALAM..

Sekarang ni tengah fening fening kepala duk fikir tentang majlis kahwin plak. Bila tengok senarai persediaan untuk kahwin.....bapak banyak gilaaaa kot!!
Aduihhh....memang stress yang amat amat lah kalau nak follow semua ikut trend sekarang nih. 

Kena pikir tentang tema, gaya, warna pelamin. Design pakaian pun nak kena fikir gak. Pakaian masa nikah, sanding, bertandang, bla bla bla.
Kena fikir tentang Door gift jugak.
Photoghapher pun nak kena take into consideration jugak, yang ni tak leh sambil lewa sebab takut nanti dapat memori yang tak cun...huhu

Tapi, big thing for big day is all about MONEY...
MONEY....
and
M.O.N.E.Y

Dan yang boleh tambah kan tahap kepeningan kepala hotak ni lagi, bila fikirkan tarikh yang sesuai untuk langsungkan majlis tu nanti.
Aku nak tarikh tu, dia nak tarikh lain. Orang tu tak nak tarikh aku, orang ni tak nak tarikh yang satu lagi....dah tu??? 
tak payah kawin..ishhhh 
Pening sangat, lagi 5 bulan je majlis (insya allah majlis bulan August nanti)
tapi satu benda pun tak buat lagi. 
Teruk betul...ni semua gara gara terpengaruh dengan dia lah yang tak suka buat persediaan awal awal, kan sekarang aku dah berjangkit dengan perangai dia.
Tapi perangai nih tak boleh berlarutan sebab, yang susah nanti aku. Yang kalut itu ini tak settle pun aku jugak...dia senyum aje tengok aku kalut..sabar je laaaa... 

Tapi dalam diam diam ada jugak la aku intai intai sana sini tengok pelamin, baju, veil, tema dan sebagainya. Survey je dulu tengok mana yang berkenan dan tak payah keluar duit banyak banyak...
Nak buat gempak tapi nak jimat duit. Nak cantik cantik tapi tak nak bayar mahal. Nak buat itu dan ini tapi tak nak nati pokai di kemudian hari...hehehehe. Menyampah kan kalau yang dengar tu adalah mak andam atau siapa siapa lah yang berkainan dengan industri perkahwinan nih...huhu.

Ni nak share sikit baju baju yang menambat hati kalbu aku. Buat masa sekarang lah. Mana tau esok lusa minat dengan design lain pulak. Sekarang ni trend cepat berubah. Nak follow memang tak mampu lah, tapi sekurang kurang nya tak ada la tertinggal jauh di belakang..huhu


Buat design macam ni untuk majlis akad nikah..memang gojes gilass lah..agak agak berapa fulus untuk ini...hmmm


Dress yang macam ni pun cantik menarik tertarik gak kalau pakai masa akad nikah...kan kan...

Yang ni design macam ni pun cun jugak, tapi tang bunga tu kureng sikit, tapi tapi...kalau tukarkan dengan manik cun lah...

Yang ni pulak, kalau tambah lagi manik manik mutiara kat atas bahu tu mesti lagi gempak dan cun...huhu

Dan sebenarnya aku masih lagi buntu design macam mana yang aku suka dan nak buat untuk majlis aku nanti... Dan sebenarnya design tu semua adalah bergantung dengan mak andam, dan butik pengantin yang aku pilih nanti...
Selalu nya, pelamin, make up dan pakaian adalah termasuk dalam satu pakej....
Jadi amat lah susah untuk buat keputusan yang boleh memuaskan nafsu keglemoran aku nihh...hahahhhah
Ada yang sediakan pelamin yang cantik dan menepati pilihan hati, tapi bab make up macam fail pulak.
Ada yang make up serta pelamin vouge, tapi bab pakaian tak best pulak...
Aduiiii.....susah betul lah
Tapi sebenarnya kalau nak senang dan memang memuaskan hati, nafsu dan sanubari, tempah je asing asing baju dengan orang lain, pelamin dengan butik lain, make up dengan mak andam lain...Dan upah photoghapher pun dari yang pakar.......
Mampu kah?? Berbaloikan?? dan Perlukah itu semua???
Tepuk dada tanya selera dan kemampuan, sebab jiran sebelah rumah tak kan datang tolong hulurkan duit beriben riben untuk bantu....
hehehhhehe..



Sekian....


1 comment:

  1. hihi..pening kan? mmg byk blnje mek..kne bijak plan..tu lum masuk hntran..bnda kcik2..sedar x sedar duit 50 tu jap tarik jap lg tarik lg..huuuu

    ReplyDelete