Monday 22 May 2017

Try To Conceive : kegagalan

Assalamualaikum..

Mood sekarang rasa sangat sangat lah kecewa. Sebab harapan dah tinggi mengunung dah. Kalau ikut tarikh period, memang hari ni la hari nya. Selalunya pagi pagi hari period datang, dengan tanda tanda sakit perut, dan jerawat naik di muka.
Dan selalunya mood sedih, mudah sentap, nak merajuk akan terjadi sehari dua sebelum period datang.
Tapi sehari dua ni mood ok je, takde sentap ke apa dengan suami. Perut pun tak sakit, dan jerawat pun macam tak berapa nak tumbuh. Jadi dalam hati dah macam mengunung lahir harapan tu.
Tambah pulak tadi ada yang tegur makin berisi, ke dah ada isi..
Berharap sangat sangat...

Tapi lastnya hampan jugak...
Kecewa jugak..
Aku dah macam nak putus asa, salahkan takdir.
Ya allah...aku tahu berdosa kalau berfikir macam tu, tapi aku tak kuat dah.
Semangat dah makin menghilang, sebab kecewa yang sering bertandang.

Rasa macam nak lari jauh jauh, nak menangis dan meraung sekuat hari. Nak lepaskan semua kekecewaan ni.
Terasa macam diri ni dah gagal untuk berusaha ke arah itu.

Cuba kira waktu dan tarikh tarikh subur, cuba berhubungan dengan suami pada tarikh tarikh tu. Disamping tu jugak dah minum habis sekotak susu kambing. Konon boleh suburkan wanita, sebagai langkah untuk ke arah itu..
Tapi bila dah gagal, terus rasa down, rasa macam sia sia je...dan rasa macam seorang yang...entah..
Sepatutnya bersyukur dengan kurnia yang dah diberikan kepada aku ni.

Kadang berfikir, aku tak subur dah ke?
Atau rahim aku dah tak kuat, rahim ada masalah ke?
atau pun suami aku yang tak subur, sebab merokok dan tak amalkan gaya hidup yang sihat?

Entah...faktor yang mana satu

Atau mungkin Allah swt nak uji kami suami isteri supaya lebih mendekatkan diri kepada nya...

Sekarang aku buntu..aku kecewa...terasa diri ni gagal. dan rasa nak meraung sekuat hati.
Sebab aku tak kuat dah...
Aku dah makin down...

Ya allah....ampun kan dosa aku. Berikan aku kekuatan. Kuatkan semangat aku untuk kearah itu.
Suburkan rahim aku, untuk ke arah itu.....


Sekali lagi aku kecewa.....

No comments:

Post a Comment