Sunday 16 June 2013

Work in Food Industries

Assalam mualaikum..

Kali ni pun macam biasa jugak, nk share hal hal yang syok sendiri. Huhu.. dah tak ada benda nak membebel, tambah plak stress dengan persiapan khwin yang tak siap siap pun lagi. Dah buntu nak buat persiapan kahwin.. okey lah hal kawin tu kita letak tepi dulu then enjoy other things pulak..heheh

Wokeh.. sebenarnya nak cerita tentang kerja sekarang ni. Alhamdullillah.. sekarang enjoy dengan kerje dan situasi nya.

 Maklum la kerje dalam industri makanan ni memang akan deal dengan makanan lah. Dah kalau libatkan makanan. Tahu tahu je lah. Dugaan banyak yang tak terlawan, lagi lagi bagi yang dalam proses jaga badan macam aku ni..haihh

Kalo dulu kerja kat kilang air, hari hari duk pau minum air jus, coffee, soya, laici, macam macam air lagi lah.
Dan sekarang ni pulak, masih dalam industri makanan jugak, dan yang ni lebih up skit dari minuman. Banyak terlibat dengan makanan plak. Maklum lah company sekarang ni buat service catering untuk golden lounge di Klia.

Dah kitchen kat tingkat bawah, asal ada amajlis je mesti ada makanan nya. Makanan plak smua nya best best. Mana tak best nya, yang duk masak tu semua nya dari air tangan chef chef yang hebat..huhu.. memang tak yah mimpi nak kurus la aku kalo dah kerje kat sini.

Dah tu pulak, makan lunch ada lah free.. ya di ulangi, memang free of any charge.hahaha.. memang akan bertambah tambah la lemak nya nti.. sekarang pun dah mengembang dah. Risau gak nih, boleh tak maintain badan sebelum sanding nanti..hmm. rungsing gila dah ni. Cuba xnak makan, tp xboleh tolak bila time serve makanan yang best. Try ambik dalam kuantiti yang sikit, tp blah petang lapar lagi.,adeiii..

Dah jo







Ni antara nya lah. Lain lain later lak kita share k..

No comments:

Post a Comment